MOD_LANGUAGES_LANGUAGE_NAME

Seneste nyt fra BEA

Vedr. jobbet som tutor og praktisk hjælper på HA og BM

Cheferne er i fuld gang med at planlægge dette års studiestart 2017, for HA og BM, og vi skal i den forbindelse bruge et antal tutorer og praktiske hjælpere.

Som tutor bliver du tilknyttet et rus-hold, hvor din opgave bliver at guide de nye 
studerende igennem studiestart, samt være dem behjælpelige gennem hele deres første 
semester.

Som praktisk hjælper skal du hjælpe cheferne med de praktiske opgaver, som opstår i forbindelse 
med afholdelse af studiestarten. Dette er både i forbindelse med introdagene på universitetet og på rusturen. På selve rusturen vil det særligt dreje sig om at være ansvarlig for baren, aktiviteter og madlavning.

Der sker ingen aflønning, men BEA 
betaler din forplejning på rusturen. 

I løbet af forårssemesteret og sommerferien skal du være indstillet på at afsætte nogle timer til 
forberedelse og afholdelse af studiestarten. Studerende fra følgende studier kan komme i betragtning: HA, 
BM og cand.merc. på SDU, Odense. 


Vil du være en del af rusturen 2017 og give de nye studerende en lige så fed start på studiet som du fik, så følg linket og besvar spørgsmålene:

https://www.survey-xact.dk/servlet/com.pls.morpheus.web.pages.CoreRespondentCollectLinkAnonymous?uuid=3558a17c-4032-4edc-8f45-8e91524dbaa5&media=web-collect-normal



Vi glæder os til at høre fra dig!

BEA bestyrelsen 2016/2017

Efter en veloverstået generalforsamling, ser den nye BEA bestyrelse for 2016/2017 således ud:

Formand - Silje Kældsø
Næstformand - Michella Reindel Blach
Kasserer - Andreas Holm Bartelsen
Sekretær - Charlotte Errebo Lindberg
Bestyrelsesmedlem - Anton Vittrup
Bestyrelsesmedlem - Danni Ankerstjerne Søeberg
Bestyrelsesmedlem - Sarah Monrad
Bestyrelsesmedlem - Laura Nielsen
Bestyrelsesmedlem - Josephine Beck Mikkelsen

Tak til alle medlemmer, som mødte op!

Opstillede kandidater 2016

Så er listen over de opstillede kandidater til valg på generalforsamlingen klar.

Vi opfordrer alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret.

De opstillede kandidater er følgende:

Andreas Holm Bartelsen, 3. semester HA GE

Anton Vittrup, 3. semester HA GE

Charlotte Errebo Lindberg, 5. semester HA SK

Danni Ankerstjerne Søeberg, 1. semester Cand. merc

Josephine Mikkelsen, 5. semester HA IB

Laura Nielsen, 5. semester HA SK

Michella Reindal Blach, 5. semester BM

Sarah Monrad, 3. semester BM

Sigurd Christiansen, 5. semester HA GE

Silje Kældsø, 5. semester BM

Vedr. jobbet som tutor og praktisk hjælper på HA og BM

Cheferne påbegynder arbejdet med at planlægge studiestarten 2016, for HA og BM, og vi skal i den forbindelse bruge et antal tutorer og praktiske hjælpere.

Som tutor bliver du tilknyttet et rus-hold, hvor din opgave bliver at guide de nye studerende igennem studiestart, samt være dem behjælpelige gennem hele deres første semester.

Som praktisk hjælper skal du hjælpe cheferne med de praktiske opgaver, som opstår i forbindelse med afholdelse af studiestarten. Dette er både i forbindelse med introdagene på universitetet og på rusturen. På selve rusturen vil det særligt dreje sig om at være ansvarlig for baren, aktiviteter og madlavning.

Der sker ingen aflønning, men BEA betaler din forplejning på rusturen. I løbet af forårssemesteret og sommerferien skal du være indstillet på at afsætte nogle timer til forberedelse og afholdelse af studiestarten. Følgende datoer er midlertidig planlagt, men der kan forekomme ændringer:

Marts/April/Maj:

$1·         LHAK-dag (sociale arrangement for tutorer og praktiske hjælpere)

$1·         Tutor træningsdag

20.-21. August – Hyttetur for cheferne, tutorer og praktiske hjælpere

29. August - Intro-dag for de nye studerende

31. August – Fagintro (kun Tutorer)

2. eller 3. September - Aktivitetsdagen

9.-11. September – Rustur

Studerende fra følgende studier kan komme i betragtning: HA, BM og cand.merc. på SDU, Odense. 


Vil du være en del af rusturen 2015 og give de nye studerende en lige så fed start på studiet som du fik, så send os en motiveret ansøgning. Heri bedes du:

- Oplyse om du søger som tutor eller praktisk hjælper og hvorfor

- Oplyse hvilken studieretning og hvilket år du studerer på

- Oplyse e-mailadresse samt telefonnummer

Ansøgningen skal sendes til  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  , senest Onsdag d. 20. Januar 2016 kl. 23.59, i PDF-format. Samtalerne vil blive afholdt medio februar (Vi forsøger at planlægge tiderne efter jeres undervisning).

 

Skulle du have spørgsmål, er du velkommen til at kontakte rusansvarlig Danni Ankerstjerne Søeberg  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .

 

Vi glæder os til at høre fra dig!

BEAs nye bestyrelse 2015

Fælles

Efter en veloverstået generalforsamling, ser BEAs bestyrelse for 2015/2016 således ud: 

Formand - Sigurd Christiansen
Næstformand - Andreas Duedahl
Kasserer - Sile Kældsø
Sekretær - Mette Berg
Bestyrelsesmedlem - Nikolai Stenvang 
Bestyrelsesmedlem - Danni Ankerstjerne Søeberg
Bestyrelsesmedlem - Charlotte Errebo Lindberg
Bestyrelsesmedlem - Laura Nielsen
Bestyrelsesmedlem - Josephine Beck Mikkelsen

Tak til alle medlemmer, som mødte op!

Opstillede kandidater 2015

Så er listen over de opstillede kandidater til valg på generalforsamlingen klar. Den kan findes her.

Vi opfordrer alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret.

Indkaldelse til generalforsamling 2015

Kære BEA-medlemmer,

Tiden er kommet hvor den ordinære generalforsamling (herefter GF) skal finde sted. Derfor vil bestyrelsen (Frem over BEA) gerne opfordre alle interesserede til at stille op til bestyrelsen og/eller deltage til GF, så alle stemmer bliver hørt.

BEA består af ni bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter, hvor efter endt GF vil den tiltrædende bestyrelse internt fordele roller og ansvarsområder. Rollerne vil være hhv. Formand, næstformand, kasserer, sekretær og fem bestyrelsesmedlemmer.

Praktisk information
Ønsker man at stille op som kandidat til bestyrelsen i BEA, skal der sendes en mail seneste syv dage før GF til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. indeholdende navn, studieretning og årgang*.

Dagsorden for GF vil være tilgængelig på vores to opslagstavler på Universitetet samt på vores hjemmeside.

Sted og tid
Dato og tid for GF er d. 8. oktober 2015, kl. 17.00.
Lokation vil være U72

 

De bedste hilsner,
Bestyrelsen

 

*For at kunne stille til bestyrelsen, se nærmere i vedtægter under §4, stk. 1 og §7, stk. 3. For at være stemmeberettiget som medlem skal man overholde §13.

BEAs nye bestyrelse 2014

 

Efter en veloverstået generalforsamling, ser BEAs bestyrelse for 2014/2015 således ud: 

Formand - Martin Storgaard Christensen
Næstformand - Annemette Engelsted Jonasen
Kasserer - Morten Vestergaard Dam
Sekretær - Mette Berg
Bestyrelsesmedlem - Elisabeth Beret Van Elzelingen
Bestyrelsesmedlem - Nicolai Holme Milsø Petersen
Bestyrelsesmedlem - Nicole Sophie Christiansen
Bestyrelsesmedlem - Sigurd Christiansen
Bestyrelsesmedlem - Sara Dinesen

Tak til alle medlemmer, som mødte op!

Opstillede kandidater 2014

Så er listen over de opstillede kandidater til valg på generalforsamlingen klar. Den kan findes her.

Vi opfordrer alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret.

Indkaldelse til generalforsamling 2014

Vil du være med til at påvirke dit studiemiljø og være med til at gøre en forskel for dine medstuderende? Så har du chancen nu!

BEA afholder sin årlige generalforsamling d. 9/10-2014 kl. 17. På generalforsamlingen skal der bl.a. vælges ny bestyrelse for det akademiske år 2013-2014. I alt skal vælges 9 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.

Vi opfordrer derfor alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret eller selv at stille op til valg.

Lyder det som noget for dig? Hvis du ønsker at stille op til bestyrelsen i BEA, er det eneste du skal gøre, at sende en mail til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. , med dit fulde navn og angivelse af dit studie, samt år for studiestart.

Mere information om generelforsamlingen vil løbende blive givet på Facebook:
https://www.facebook.com/events/965221843493005/

Ekstraordinær generalforsamling

BEA afholder ekstraordinær generalforsamling d. 17/12-2013. På generalforsamlingen skal der bl.a. vælges nyt bestyrelsemedlem og suppleanter for det resterende akademiske år 2013-2014. I alt skal vælges 1 bestyrelsesmedlem og 2 suppleanter.

Vi opfordrer derfor alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret eller selv at stille op til valg. Husk, at stemmeret kan alene udøves ved personligt fremmøde.

Læs mere i kalenderen

 

Kandidater til bestyrelsen 2013

Listen over opstillede kandidater til valg på generalforsamlingen kan findes her.

Vi håber, at så mange medlemmer som muligt møder op på generalforsamlingen, for at udnytte deres stemmeret.

Generalforsamling 2013

BEA afholder sin årlige generalforsamling d. 3/10-2013. På generalforsamlingen skal der bl.a. vælges ny bestyrelse for det akademiske år 2013-2014. I alt skal vælges 9 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.

Vi opfordrer derfor alle interesserede medlemmer til at møde op til generalforsamlingen og gøre brug af sin stemmeret eller selv at stille op til valg. Husk, at stemmeret kan alene udøves ved personligt fremmøde.

Læs mere i kalenderen

 

Undervisningsmiljøvurdering

Vil du gerne forbedre dit studie- og undervisningsmiljø og samtidig være med i konkurrencen om et socialt eller fagligt arrangement for din uddannelse? Så tjek din SDUmail og udfyld spørgeskemaet du har modtaget i forbindelse med Studie- og Undervisningsmiljøvurderingen 2013 – det gør en forskel for både dig og dine medstuderende!

BEA på Facebook

Find vores side på Facebook - like den og få de seneste nyheder fra BEA.

Find den her!

Jobbank